Binnen het Grafisch Lyceum Rotterdam zetten we ons dagelijks in voor een zo goed mogelijk (studie)klimaat voor leerlingen, studenten, medewerkers en onze relaties. Toch kan het zijn dat er iets mis gaat. We streven ernaar om bij problemen, klachten of bezwaren eerst in goed overleg naar een oplossing te zoeken met een docent, mentor, teamleider, stagecoördinator, vertrouwenspersoon, examencoördinator of een andere medewerker.
Het kan voorkomen dat de klacht ernstig van aard is, dat het onderlinge overleg niet tot een bevredigende oplossing heeft geleid, of dat je niet weet bij wie je met je klacht terecht kunt. In zo’n geval heeft het GLR een klachtencoördinator. De klachten worden afgehandeld volgens de klachtenregelingen. Hier staan ook de termijnen in waarbinnen je een klacht kunt indienen.
Klachten die betrekking hebben op de gedragscode kunnen ook vertrouwelijk besproken worden met de vertrouwenspersonen.
Is de klacht in onderling overleg niet opgelost of weet je niet waar je terecht kunt? Vul dan een van onderstaande formulieren in. Na het indienen van een klacht of bezwaar, ontvang je binnen een week een ontvangstbevestiging, behalve tijdens de schoolvakanties (dan ontvang je de bevestiging zo snel mogelijk na de betreffende vakantie).